03.nov.2010


Read the whole story...

Todays newspaper Dagbladet!!!!

 

 

- Cathrine -

106 kommentarer

Nann-Rosita

03.nov.2010 kl.09:28

MEGET BRA!!! Dette fortjener de å få høre.. Stå på !!

OMD

03.nov.2010 kl.10:36

.. ventet på denne - skal bli greit å høre oppfølgelsen fra Politiet.

Er jo godt inne i saken så vet hva som stemmer og ikke..

Skjønner bare ikke at de kan nekte noen en jobb - ja det er faktisk en jobb bare - pga av utseende og en påstand om at du ikke kommer til å få respekt som politi..?

For det var vel en av tingene som ble nevnt..

For det andre - hvis man ser på bildene her ser man èn jobb som du har drevet med - hva med å sette inn bilder av deg når du er i den daglige jobben? du er jo spesialsykepleier..

Dessuten - ikke for å fornærme noen her - men det finnes da jaggu andre pene politidamer rundt omkring også!! Måtte de igjennom samme greia for å få lov til å jobbe med det de ønsket eller..?

Medlem

03.nov.2010 kl.11:20

Hallo på deg Medlem hva har du stellt i stand nå da:)

Fan

03.nov.2010 kl.11:44

WOW! Du er jo for deilig til å stå foran avisa!

Men lurer på når vil du vise deg helt naken foran kameraet? Da mener jeg vise pupper og alt helt fritt foran fotografen.

mr boogey.

03.nov.2010 kl.12:44

Hei.

Vil bare si at det er en skrivefeil over.

Det skrives whole story, ikke "hole" story.

Ville endret dette da hole har en ganske så annen betydning.

-T

RoyalGard

03.nov.2010 kl.12:48

Lol, for en ubrukelig vurdering av deg. Jeg støtter deg i alle fall

Stå på, Og har ingen problemer med og forsvare deg på Vg Debatten som går nå!

CAH

03.nov.2010 kl.12:48

En kommentar til deg OMD som tydeligvis ikke har forstått saken.

du skriver: "det finnes da jaggu andre pene politidamer rundt omkring også!! Måtte de igjennom samme greia for å få lov til å jobbe med det de ønsket eller..?"

Jo det stemmer. Nå burde du jo forstå at det ikke har noe med utseendet hennes å gjøre. Det er da penere jenter enn denne dama på politihøgskolen. Ikke noe vondt ment mot Cathrine.

jeg tror at denne saken har mange sider vi ikke får sett, men uansett. har du vært glamourmodell og brettet deg ut på denne måten så har du ingenting å gjøre i politiet vel. det blir litt det samme som pratet om burkaen.

Nann-Rosita

03.nov.2010 kl.12:51

@CAH

Brettet seg ut ?

Det er vesentlig forskjell på å brette seg ut, og det å ha noen lettkledte glam bilder. Tror den som har misforstått er deg, og en ting til; OMD har vært en støttespiller og visst om denne saken fra dag en... Så han har nok ikke misforstått noe som helst...

CAH

03.nov.2010 kl.12:56

du trenger ikke gjøre annet enn å søke på navnet hennes så ser du jo at hun har brettet seg ut. beklager, men dette er min mening og jeg syntes det er forferdelig tullete å gå til avisa for noe slikt. enda dummere er det å tro at man ikke kom inn på den skolen fordi man er for pen. det blir bare dumt.

Whazza

03.nov.2010 kl.13:15

Et av de formelle kravene til Politihøyskolen er:

"Nødvendig modenhet og personlig skikkethet for tjeneste i politi- og lensmannsetaten"

Har man vært, eller er, glamourmodell og deltaker i reality-tv er man ikke skikket da man offentlig har vist dårlig dømmekraft. Kanskje spesielt om man vil ha med en dildo på reality-tv.

Et annet spørsmål er om du har tenkt på hvordan det vil være å jobbe med implantatene? Vil du kunne bruke skuddsikker vest? Hva om en motvillig arrestant gir deg et spark eller slag på puppen og implantatet sprekker?

asd

03.nov.2010 kl.13:31

hole

norskgoy

03.nov.2010 kl.13:33

Er det snakk om Gro Rosshaug, som var politiinspektør på Haugalandet?
Isåfall har man ikke akkurat truffet på mest "reflekterte" personen i politi- og påtalemyndighet.

Andrea

03.nov.2010 kl.13:43

"Noen lettkledte glam bilder"? Haha, har du googlet dama eller? Det er nok flere enn "noen", og mer vågalt enn som så.. Vi blir jo fortalt det fra vi er små, at vi skal være forsiktige med hvilke bilder vi legger ut på nettet av oss selv, nemlig fordi det kan få konsekvenser i en jobbsøkningssammenheng senere i livet! Alt som ligger ut på nett av Cathrine hadde jo uten tvil kommet til og svekket hennes stilling som politi. Hun ville nok ikke blitt tatt så seriøst som hun budre, verken av kollegaer (politiyrket er svært mannsdominert) eller av andre.

03.nov.2010 kl.13:48

folk blir drept og butikker blir ranet, men hva er det som får første siden i dagbladet?! Dette er ikke en nyhet, det er tøv! Å bli politi er ikke en rettighet

^^

03.nov.2010 kl.14:06

Du kommer ikke inn fordi du er "for pen", du kommer ikke inn fordi du har gjort en del valg i livet som utelukker enkelte yrker, hvor det kreves anstendighet.

Stian Folde

03.nov.2010 kl.14:25

Skjønner du virkelig ikke hvorfor du ikke kommer inn i politiet? Hvis du ikke gjør det er det grunn nok i seg selv. Du er ikke anstendig nok, du må stå for de valgene du allerede har tatt i livet ditt, og de valgene du har tatt utelukker veldig mye, på samme måte som at det har åpnet dører for deg på andre områder. Hvis du kan bli politi så kan hele norges befolkning bli det, og det sier seg selv at ikke på langt nær alle er egnet til det. Det som irriterer meg er at dette i det hele tatt får mediaoppmerksomhet, du får mye gratis PR av dette som garantert gjør deg godt i andre sammenhenger. "Toillsjur" kaller vi slike som deg i trøndelag!

Inspira

03.nov.2010 kl.14:31

Hjelper vel ikke at du har stilt opp som modell for og reklamerer for grupper som NOAH og PETA. De står jo bak en rekke ulovlige aksjoner.

Nann-Rosita

03.nov.2010 kl.14:40

Skal vi se:

Mette-Marit ble kronprinsesse

Aina Tribiani har militærkarriære

Aylar Lie skal bli lege ....

Hva er forskjellen?

hvem avgjør hva som er "anstendig"

Til deg som kommenterer pupper og skuddsikkervest;

Puppene tåler utrolig mye, og slag mot de har lite eller ingenting å si..

Skuddsikre vester får man spesiallaget om man har store pupper eller andre "kroppslige anderledesheter"..

PR ?

jeg lurer på om ikke alle andre hadde blitt fly forbanna om de ville noe og ble nektet pga pupper og hud. Det kan ikke likestilles med å ikke få bruke hijab...

Whazza

03.nov.2010 kl.15:04

Aylar Lie skal bli lege---- Og jeg skal bli milliardær når jeg blir stor... Den som lever får se.

Vår felles norske tradisjon og kultur bestemmer hva som er anstendig, og utbrettspiker har aldri vært eller er anstendig.

Innleggene tåler utrolig mye? Vel, hvorfor hører vi stadig om noen med innlegg som må inn til sjekk etter fall el.. Ref. Müller på 71 grader nord.

Politiet har standardutrustning - det vil si ingen får spesialtilpassede vester. Skulle Cat påføre staten en ekstrakostnad også i tillegg til å være upassende til tjeneste?

Odin

03.nov.2010 kl.15:13

Altså, en sak har flere sider, men når du går ut i media og påstår at du er for sexy for politiet, da sier det litt om refleksjonsevnen. Og nei,man slipper ikke inn på Politihøgskolen bare fordi man består fysiske tester. Det er ingen inngangsbillett. Det som sitter mellom øra har faktisk mest å si..

Bobleplask

03.nov.2010 kl.15:14

"Skal vi se:

Mette-Marit ble kronprinsesse

Aina Tribiani har militærkarriære

Aylar Lie skal bli lege ....

Hva er forskjellen?"

Forskjellen er det eksisterende opptakskravet for å bli kronprinsesse, militærkarriere, lege og politi.

Eksempelet med Vigrid er gyldig. Det er ingenting ulovlig med å være medlem av Vigrid akkurat som det er ingenting ulovlig med å være modell. Hva noen mener er anstendig er relevant, for dersom almenheten mener representanten fra politiet er uanstendig så kan det påvirke utfallet av saken i en vei politiet ikke anser som bra. Og det er der problemet bør ligge og ligger. Om en kontorrotte hos politiet mener at statusen hans går ned om frøken Aschim begynner å jobbe der er ikke god nok grunn til at hun ikke skal få bli politi, men slik jeg ser det er det heller ikke det som er grunnen.

Og overskrift og fokus på "for pen for politiet" er latterlige overskriftskapende påstander. Skjerp deg og skam deg hvem enn som føler seg truffet av dette.

Tiril

03.nov.2010 kl.15:18

Det er ingen rett å skulle bli politi!

Du er absolutt ikke for pen til å bli politi. Mange pene, med og uten silikon, som kom inn i år, i fjor og året før, og en drøss finnes allerede i etaten!

Måten du igjen velger å fronte media, viser at du ikke bør inn i politiet.

De bildene som finnes av deg på nettet, hadde blitt brukt i mot deg i mange sammenhenger.

Om du hadde kommet inn på skolen, ville du strevd mere med å få deg jobb!

Synd, men that's life! Konsekvenser... konsekvenser...

03.nov.2010 kl.15:33

Hvorfor vil du ikke jobbe som sykepleier lenger?

Andreas

03.nov.2010 kl.16:03

Hei Cathrine!

Hva er formålet med å gå til tabloidpressen, egentlig? Jeg kjenner også pene jenter som ikke ble tatt på første forsøk. Bl.a. en som omtrent ace'et de fysiske testene (hun fikk 6 poeng) på opptaket og tok opp to fag (hvor hun fikk karakter 6 og 5).

Men i stedet for å gå til Dagbladet og sutre, og samtidig blåse opp selve intervjuet, tok hun seg sammen og kom enda sterkere tilbake. Hun fikk jobb som militærpoliti og jobbet senere samme år som ufaglært politi frem til opptaket. Hun går nå på PHS. Det er sånne jenter jeg ønsker å se i politiet, - ikke jenter som søker medlidenhet og klager sin nød til pressen!

Og ja, hun ble spurt om mye forskjellig hun også. Du mener jo selv at du er mentalt sterk, og hvordan intervjuerne ønsket å teste ut dette har vel vi andre ingenting med (om de sammenlignet med Vigrid eller ikke)..

Fia

03.nov.2010 kl.16:07

Med dette innlegget og Dagbladet viser du at du har lite selvinnsikt.

De rister nok bare på hodet av deg på politihøgskolen

norskgoy

03.nov.2010 kl.16:13

Forstår man ikke egentlig formålet med å gå til pressen?
hehe
Hun søkte altså opptak i mars i år. De av dere som ikke kan telle måneder bakover kan bruke fingrene til å regne ut at CA ikke løp til pressen med engang.
Hele saken bunner ut i _om_ opptaksnemda begrunnet sitt avslag med "glamourmodell". Man kan vel forvente at de offentlige instutisjoner begrunner sine avslag, eller godkjennelse med faglige avveininger, og/eller eventuelle lover/forskrifter.
Om Rossehaug argumenterte for at politi kan man ikke bli, om man har bilder av puppene på nett fordi man da ikke er "moden" skurrer det litt. Rossehaug stolte på en pedofil voldtektsmann på at han hadde sluttet å voldta. Ref Pastoren fra Karmøy som bedrev voldtekt i Brasil.
Dermed blir "modenhet og refleksjon" noget hult i mine ører.

awik

03.nov.2010 kl.16:19

Cathrine..

Det er mye bra innspill her, som jeg håper gjør at du forstår, hvorfor du ikke er egnet i dette yrket. Selvinnsikt er vel ordet .... Dette har INGEN verdens ting med ditt utseende å gjøre, men måten du velger å fremstille deg selv på.

Jeg ville ikke gitt meg, og søkt om igjen hvis jeg var deg. Men med en ekstremt mer ydmyk holdning, og et mer reflektert syn på deg som person, og at fortid er fortid. Hvorfor vil du bli politi? Det bør du vite... Hvis du ikke klarer å se selv at din person, ikke passer inn i yrket, så har du allerede svaret. Ikke søk igjen...

Ja, det ligger VELDIG mye mer bak denne avgjørelen fra nemda, enn det media og du fremstiller. Som det ble påpekt; yrkesmotivasjon, refleksjon og selvinnsikt... Dette er tre meget dekkende ord for hvorfor du ikke kom inn.

Glem dette, og søk igjen. Men møt opp mer ydmyk og reflektert. (altså litt mer enn å bare ta på seg noe som dekker brystene). Lykke til! :) Ps! Dagbladet var kanskje den verste løsningen... Men som sagt; Toget har ikke nødvendigvis gått...

03.nov.2010 kl.16:21

Gidder ikke å hive meg så veldig inn i debatten, men jeg jobber i etaten selv, og må bare rette på en ting: vi får faktisk spesial sydde vester, sånn at den skal sitte bedre. Allikevel vil jeg nok si at denne frøkna her hadde hatt en bedre hverdag om hun tok ut silikonet hun har lagt inn.

Det er som mange sier, ingen automatikk å bli politi selv om man klarer opptaksprøven, det er så mye mer som teller!.

Henriette

03.nov.2010 kl.16:22

Er det rart de ikke vil ha deg inn?

Din moral må jo været til å tvile på!

Utpsyking ved intervju gjør de med alle, og er til dels ekkelt, men i ettertid ser jeg at om det de hadde sagt og spurt om skulle gjort meg usikker ville jeg DEFFINITIVT ikke passet inn i yrket!!!!

Gi deg mens leken er god, du kommer ikke inn!!

roger

03.nov.2010 kl.16:28

Synd med alle fordommer og stereotypier i verden. Bare å rette seg opp og gå videre. Stå på!

Tiril

03.nov.2010 kl.16:31

Andreas: Hvordan klarte venninna di å oppnå 6 poeng, når 7 er laveste mulige poengsum?

Cass

03.nov.2010 kl.16:34

Whazza: Kanskje du skal LESE om det før du stiller disse idiotiske spørsmålene? Et silikonimplantat kan ikke sprekke - silikonimplantat er gelimplantat, ikke flytende. Og ja, selvfølgelig kan hun bruke vest - man må ha EKSTREMT store for at det hindrer en person i hverdagen (type Lolo Ferrari). Jeg har selv større enn Cathrine, det hindrer meg ikke i å gjøre hverdagslige ting.

Tango

03.nov.2010 kl.16:35

Jeg er pen, men i tillegg er jeg smart....

Alex

03.nov.2010 kl.16:59

Jag är lite enig i detta, om du skulle bli polis skulle jag nog bli tvungen att bli kriminell ;)

h o r e

03.nov.2010 kl.17:11

tror du har bedre sjanser for og lykkes bra hvis du står nede i skippergata med stor utringning, det passer deg bedre...

hmm

03.nov.2010 kl.17:17

For å komme inn på PHS kreves god dømmekraft og god selvinnsikt.
Dessverre tyder oppførselen din i denne saken på at du mangler begge deler. Holdningene dine virker ikke som de er kompatible med de høye kravene for å komme inn. Det var blant annet holdningene dine de skrev om i begrunnelsen, var det ikke?
Det vitner også om dårlig dømmekraft å insistere på at du er psykisk skikket, selv om du på ingen måte har kompetanse til å avgjøre dette selv.
Dessuten leser man ting som dette:
"Glamourmodell og dyrevernaktivist Cathrine Aschim ville ha 1,2 kilo silikon - i hvert bryst."
Dette vitner om ekstremt dårlig dømmekraft!
Så dette har ikke noe med at du "er for pen" (for noe forbannet tull!) eller noe slikt. Det har med at du har dårlig dømmekraft og dårlig selvinnsikt.
Det å ha en fortid som nakenmodell passer bare ikke inn i politiyrket. Politifolk skal ha myndighet, og skal skaffe seg respekt. Hvilken respekt vil hardbarkede kriminelle som kjenner deg som nakenmodell utvise mot deg, tror du?

hmm

03.nov.2010 kl.17:20

Her kommer det frem at du nesten ble tvangsinnlagt:
http://www.tv2underholdning.no/gkn/-jeg-ble-nesten-tvangsinnlagt-2562538.html
Et krav til PHS er at du ikke har hatt psykiske problemer før. Det er ganske åpenbart at du har slitt med netopp dette! Altså viser det seg kanskje at du har svært dårlig selvinnsikt når du mener du er psykisk skikket til å komme inn på PHS?

Aleksander f Stenberg

03.nov.2010 kl.17:20

Ingen kan dømme deg om hva du har lyst til å gjøre ,men hvis ikke dette ikke går som du har lyst så gå til neste drøm på listen din .

Ellers så bare nyt livet fordi det er dumt hvis noe som dette skal syke deg ned .

Ta deg en løpe tur/eller trene og funder litt og se om det er noe annet du har lyst til å ha som yrke .

Og tenk på de positive tingene, som får dagen til å gjøre deg glad og man kan bare etter vert le av dette :-) :-) :-D

Andreas

03.nov.2010 kl.17:37

Tiril: Om det er sju poeng som er laveste score nå for tiden, vet jeg ikke. Men mener at det var fem disipliner som ga poeng da hun var på opptak, i tillegg til en dykketest som kun var en "bestått/ikke bestått"-test. Tror hun fikk 2 poeng på stille lengde, resten 1-poengere :-]

annie j

03.nov.2010 kl.17:38

Pen og pen du liksom. Skal DU konkludere med at du er FOR pen for politiet? Må bare le. Og det er vel ikke akkurat DET politiet ser etter/avslo med. Det finnes mange mange pene og flotte jenter i politiet (til og med penere enn deg), og de er jo i tillegg smarte. Hadde du vært litt smart så hadde du beholdt trusa på, og tenkt litt lenger enn nesa rekk. Da hadde du også vært inni politiet for lengst. Det at du sier "jeg er for pen til å være i politiet" sier jo alt om deg. Greit å ha selvtillit, men dette viser at du er lite jordnær og reflektert. Nytter ikke syte om at du har klart opptaksprøvene heller, de klarer nok de fleste som trener mye, men som jeg har forstått det så vil politiet ha folk med gode holdninger,verdier, god moral osv. Du har sikkert noen av disse for all del, men det sier også noe om moralen din når det betyr så mye å legge ut så mange nakenfotos til enhver tid. Nei, politiet vil faktisk ha helt normale folk som ikke skal lage noe støy/uro og utvise dårlig moral, og takk og lov for det. Håper du fikk oppmerksomheta du trengte, det var vel også et av målene siden du stakk til Dagbladet med saken.

hmm

03.nov.2010 kl.17:51

Jeg tror "bottom line" er at Cathrine ikke vil ta konsekvensene av sine tidligere handlinger. Hun valgte å kle av seg foran kamera. Det var hennes valg. Ikke PHS sitt.

norskgoy

03.nov.2010 kl.18:00

@hmm 17:51
Med den logikken må det jo bety at hijab og burka er et stort + i politiet.

Aleksander f Stenberg

03.nov.2010 kl.18:33

Bare søk på nytt og se om det gårbra hvis du forbreder deg godt nok eller så gå videre.

Avslag er ikke det værste som kan skje .

Når man syker folk ned betyr også at dem som syker andre mennesker ned har også problemer med seg selv .

Noe som ligger i vår adferd som også forklarer hvordan vi mennesker har det .

Alle har rett til å si sin mening men det er det negative som definerer hva slags type menneske man er så bare fortsett man får som regel igjen .

Å jobbe for politiet er ikke altid så kult. :-)

hm

03.nov.2010 kl.18:42

"Med den logikken må det jo bety at hijab og burka er et stort + i politiet."
Hva babler du om?

Aleksander f Stenberg

03.nov.2010 kl.18:54

Alle har rett til å søke med eller uten burka men det forsatt politiet som har sin regler å gå etter .

Så alle består ikke dette for polithøyskolen, som betyr at noe mister sine drømmer men må akseptere nederlag å gå videre.

Men det gjelper ikke å syke en person mere ned når ryggen er alerede knekt .

Så politiet har satt opp en regel om bruk av hijab og burka men ser du cathrine bruke det .

Nei så vi holder oss til det tema som blir vist SÅ HVA BABLER DU OM :-)

hm

03.nov.2010 kl.19:12

@Aleksander f Stenberg
"Men det gjelper ikke å syke en person mere ned når ryggen er alerede knekt"
En person som bruker media i sin personlige vendetta?

Aleksander f Stenberg

03.nov.2010 kl.19:18

Så flott at du fant noe negativ å si igjen Kjempe bra stolt av deg .

Men hva betyr HM for har du ikke et navn .:-)

Jeg kan godt bare kalle meg aleksander hvis du vil det bare for å tilfredstille dine ønsker :-)

hm

03.nov.2010 kl.19:56

@Aleksander
Når hun har kontakter i media og kan bruke media til personlige formål som dette, så er hun en ressurssterk person, og ikke en person som ligger nede

Kosialist

03.nov.2010 kl.20:07

Åpent brev til glamourmodell Cathrine Aschim: Derfor kan du ikke bli politi:
http://kosialist.blogspot.com/2010/11/apent-brev-til-glamourmodell-cathrine.html

Aleksander f Stenberg

03.nov.2010 kl.20:14

Beklager det men det utrykket er en generlt sak og ikke sikker det stemmer for cathrine sin livsitvasjon (forstår du nå da)

Det utrykket kan skje hvem som helst , men med forskjellige nivåer .

Helt enig at hun er en ressursterk person .

Og hvis du ser på det jeg skrev i sted så skrev jeg ALLE ikke cathrine .

(dette blir for dumt å he en debat om en person som vi begge ikke skjenner .)

(Men det gjelper ikke å syke cathrine mere ned når ryggen er alerede knekt )= dette er setningen jeg ville ha skrevet hvis jeg mente cathrine .OK

Og jeg svarte deg kun tilbake fordi du blandet burka og hijab som ikke har noe med denne saken og gjøre .:-)

03.nov.2010 kl.21:03

Politiet mener at hun mangler selvinnsikt og refleksjon.

Dama svare med å gå ut i alle landets medier og erklære at hun er for pen og sexy for å bli politi, og at hun ikke kom inn fordi hun er penere enn alle andre politijenter.

Lurer på hvor de fikk det med manglende selvsinnsikt fra.

Tomas Bakken

04.nov.2010 kl.00:46

Tror nok dette er mer et Pr jippo for å få gratis oppmerksomhet rundt modellkarriere, enn at du virkelig ønsker å komme deg inn i politiet.

Skulle det være slik at du virkelig ville inn i politiet, så hadde du vært mer reflektert og voksen i hvordan du håndterte denne saken, med å klage først internt, før du springer til Dagbladet av alle ting. Bare dette er bevis godt nok, at du ikke er skikket vervet som politi, hvor man ønsker lojalitet og redelighet. Videre så vurderer man politiaspiranter ut fra aspirantens "vurderingsevne" over valg man har tatt her i livet og hvordan dette vil påvirke et yrke som politi..

MEN

dette er kun et PR JIPPO for de som enda ikke har skjønt det :-)

Tomas Bakken

04.nov.2010 kl.00:49

Aleksander... hvilken hjerne er det du fører din støtte ærklæringer med her? Pikken elle hue? Det virker som glidlåsen har kjørt seg fast hardt mtp dine latterlige innlegg :-)

(herregud man... det oser av desperasjon)

Aleksander f Stenberg

04.nov.2010 kl.02:36

Skal vi se Tomas .

Du har rett til og si din mening men har du lest alle inleggene og nå snakker ikke jeg til hun som gikk til media,men jeg snakker til DEG .

Denne dama har sikker noe hun sliter med men jeg gir råd på en måte for at sånne som deg har full av negativitet for å skape mistrifsel.(Og da spør jeg deg HAR DU DET BRA MED DEG SELV ) Desperasjoner finnes i forskjellige former ,så hvis jeg har forstått deg rett så finnes det faktisk mange steder man kan dra for å bli kvitt slik desperasjon både lovlig og ulovlig .:-)

Og det som også er litt rart er at politiet skal ha fornuftig mennesker greit det, men hvis ikke de vet engang at de utfører ulovlig opperasjoner uten godkjenninger som også var på nyhetene i går.

(så du hvor Rød storberget var ) hmm du sier noe der

(hvor man ønsker lojalitet og redelighet. Videre så vurderer man politiaspiranter ut fra aspirantens "vurderingsevne" over valg man har tatt her i livet og hvordan dette vil påvirke et yrke som politi..)

Husk at storberget har vært pysisk syk også samt andre politifolk men forskjellen er hvor alvorlig syk man er .

Så til slutt så er vel dine og mine inlegg et pr jippo da ,her inne på en blogg hos en person vi ikke kjenner .

Så det er bare å søke politihøyskolen Tomas :-) da kan du ta så mange drittsekker du bare vil.:-)

Eller kom du ikke inn:-)

04.nov.2010 kl.03:00

Først vil jeg bare si at pen kommer i mange varianter og det finnes mange katogorier.

Det som overrasker meg med Cathrine, som virker oppegående, smart og flott, men nå synes jeg Pamela Anderson er fortsatt superflott og jeg synes også Jenna Jameson var flott helt til hun fjernet puppene sine, er jo at du kke ser koblingen mellom utseende/fortid og autoritetsyrker eller hvertfall la ingen vekt på det under intervjuet ??

Hadde du kommet bort til meg i uniform, bleachblondt hår oppsatt i strikk, flotte negler og store pupper, hadde jeg KUN koblet deg med glamour, silicone og sex.

Ja jeg hadde helt ærlig trodd at noen av gutta hadde ordnet striptease, utdrikkningslag e.l ..

Sorry på en måte, men NOrge = ca 4millioner mennesker, og da får alle med seg hvem som er ditt og hvem som er datt og folk husker "deg" nesten uansett i hvilket format man har exponert seg i, i Norge..

Og hvertfall når det kun gjelder å bli eksponert mest mulig , derav sikkert kjempe smart og stille til intervju med high-heels, utringet topp og "glam" makeup, hvis du skal prøve på nytt og ikke gi deg ?

Utseende har avgjørelse for hvordan man dømmer folk, og det vet man, uansett om det er teit eller ikke!

f.eks beveger jeg meg langt unna alle med skjortel og midtøsten-look for de sprenger jo plutselig..

Anywho tror jeg "smarte" mennesker ville stillt til intervju i en annen "outfit", hvertfall hvis utgangspunktet er inndirekte fra arbeidsgiver, stikker vi finger litt ned i jorda: Sorry du ser for billig ut og du har en fortid som bimbomodell aka glamormodel!

(ja for det er jo faktisk den looken glam-beibsa har, det som tidligere kaltes bimbo/billig ....

kjapp ref: snooki, og jeg kan nevne hundrevis av flere)

Det er mange som har fått motgang pga sin fortid, f.eks Aylar - ja jeg velger og trekke likheter mellom porno og glam-bransjene,for utgangspunktet er helt likt: Få oss kåte for også selge et produkt.. hehe, og utseende messig er de jo alle like, do u feel special ;D

Btw har jeg har aldri brukt så mye penger på Cult (det kunne like gjerne vært bæsj) når de jente gikk rundt og solgte dette i høyeheler, nettingstrømper, hotpants og trashmake-up. Det er merkelig, men det lille hode blir fort dominant når det er noe vi forbinner med porno.

hehe og jeg er ikke 1 av 1000 for å si det sånn, ikke 1 av 10 heller faktisk..... og da kan det jo tenkes at du ikke ville bli tatt like seriøst i alle situasjoner og da igjen i en politisituasjon ikke bare en risiko for deg selv, men også de rundt deg.

Kanskje man ikke burde bli myndig før man blir 21, slik at man hvertfall kan få litt flere år og tenke på hvilke konsekvenser det jeg gjør nå, vil få i fremtiden.. Kanskje finne litt ut om seg selv før man velger og gjøre noe bare fordi man var ung og naiv ?

For til tross for og ikke være glamourmodel har jeg fått nei både pga av høyde og min fortid som homofil - og klart skulle jeg stått med på mine 163 med eyeliner og bleiket lugg (for det har jeg;D ) og bedt f.eks en voldsmann på 190, se til helvette og legge seg ned, så tror jeg kanskje han ikke hadde hørt med en gang ... pssst : jeg bestod alle fysiske krav men det var opptaksnemda som mente at hyden min ikke var autoriter nok, og jeg blander nå ikke lave mennesker og glammodeller under samme, men da skjønner jeg litt at med din fortid og utseende ikke akkurat er frøken autoriter du heller.... hehe frøken....

Nå håper jeg virkelig du kommer inn i politiet, men klart militæret kan være noe - hvis det gjelder og bevise for seg selv at man klarer mannsdominerte yrker selvom man har tits - men du virker rett og slett for smart og jeg kan ikke se annen grunn en at dette er kun for mer oppmerksomhet rundt navnet ditt..

Hvis dette er tilfelle, noe jeg håper, da har du gjort alt riktig :D

Viktig at jeg beskytter meg mot omverden og sier at dette gjelder ikke alle, men jeg synes det er uendelig fønni og se X-glamourjenter fjerne innholdet sitt, informere veldig sterkt i media om at de var unge, angrer og prøver hardt å satse på ny karriere, gjerne det som er mest trendy i tiden nå - som f.eks helse, kosthold osv eller annen mediaeksponering som sanger, forfatter, vertinne/TV.

Og noe annet jeg synes er merkelig, er at man angrer for og ha vært modell?

Trodde ikke modell yrket ble forbinnet med noe man angrer på.....kanskje det er litt annerledes når man legger til glamour.....

Lillian Müller - helseguru

Julie Ege - helse

Aylar Lie - litt av alt

Lene Alexandra Øien - sanger tror jeg+

Helene Rask - er det ikke goldsgym?

Charlotte Fredriksen -

Linda Johansen - nå skjønnhetsallong

Triana Iglesias - tv vertinne

Carina Jeanette Dahl - sanger

og hun på chaterfeber, som nok en gang kom i media for og ha blitt slått til i en butikk

-all pr er god pr-

Its all love, lykke til damen og er du singel vil jeg ta deg med på date, og jeg lover vi ville fått det hyggelig.....

mvh Even..

Jeg elsker den verden vi lever i..

Fru Bergman

04.nov.2010 kl.11:01

Palla att ingen gör reklam för min blogg? den är ju helt underbar jue!! Då får jag väl görat själv då..

Läs min snygga blogg: http://dontworrybehappy.bloggplatsen.se/

shula

04.nov.2010 kl.11:02

Cathrine!

Skjønner at det er trist når du ønsker å bli politi, og det nå ser vanskelig ut. Det er vel ikke det at du er for pen for politiet. Politiyrket er et tradisjonsyrke hvor anstendighet spiller en stor rolle. Forstår du at kanskje ikke alle anser dine bilder som anstendige?

Om du fortsatt tar bilder, slutt med det. Kanskje da du vil få en åpen dør!! :-)

Lykke til!!

TINA

04.nov.2010 kl.12:50

Jeg skjønner at du ser saken kun fra din egen side, for det er jo nettopp den siden du står på. Men hva med å vende litt på det hele, og prøve å se det fra "publikums" side? For det er er nettopp "publikum" som du vil ha jobbe med hvis du en dag blir politi.

Vi er vant til å se deg i en posisjon som glam/nakenmodell. Vi er vant til å se pene, men utfordrende bilder av deg. Det er flere som kjenner til hvordan miljø du omgis med. Det å f.eks stille i body fitness som "alle" forbinnner med ett miljø fult av ulovlige dopmidler, eller publisere på bilde med personer som veldig mange vet bruker/omsetter partydop/steroider. Hva er det du tenker om det?

Skal ikke "publikum" i Norges land ha respekt for politiet? Med det inntrykket som jeg nevnte ovenfor at mange har av deg, tror du selv at du vil få respekt av "publikum"?

En annen ting, jeg kritiserer ikke, men jeg vil bare fortelle deg en sannhet. Jeg jobber i politiet, jeg er blond, jeg har silikon, jeg anser meg selv som pen, MEN jeg spiller ikke på noe av dette. Det er forskjellen på deg og meg.

Kevin

04.nov.2010 kl.12:53

Som jeg ser det er du ingen pen person, du har en pen kropp, men ansiktet ditt ser for jævlig ut. Du er svært lite reflektert og sier: "Jeg er for sexy for politiet" - Det er tydelig at det mulig er du som har denne barnehagementaliteten?

Voks opp, forbedre karakterene dine som ikke overholdt noen av skolene, (husker jeg rett hadde du 42 konkurransepoeng). Om du gjør alt, så tror jeg du kan bli et like normalt menneske som jeg er. Om du noen gang kommer til å gå i lakrisjakka tviler jeg på det sterkeste. For hele Norge nå tror jeg du har mistet all respekt :)

Ritamor :)

04.nov.2010 kl.13:38

Stå på Cathrine! Mange idioter inne her ser jeg...huff!

Nanna

04.nov.2010 kl.13:57

Tror nok det de mente med at du ikke fikk komme inn på politihøgskolen var pga. bakgrunnen din! er nok ikke så bra med en kjennt politi! politi skal være anonyme i jobben sin. hvis ikke kan du få store problemer om du skal arrestere noen i en gjeng osv. som vil hevne seg! lett å få tak i deg for å si det sånn!

Lillert

04.nov.2010 kl.15:20

Politiet er et veldig seriøst yrke, og de som har sett deg i blader kommer vel kanskje ikke til å ta deg så seriøst når de kjenner deg igjen mens du sitter i et avhør? Siden du har vært i media er sjangsen veldig liten for at du kan holde på med etterretning, noe som er en viktig del av politijobben. Innen PST og div militære etterretningstjenester kan du ikke en gang ha fått et inkasso brev, for du skal ikke være mulig å spore opp. Mitt tips er å søke neste år også, bare for å se. Det er ofte phs-studentene må søke flere år på rad før de kommer inn.

Men som sagt, du har en veldig kjent fortid. Så sett deg litt mer inn i deg selv, tenk over hvem du vil bli stoppet i en kontroll, eller hvordan et så kjent ansikt som deg skal klare et undercover oppdrag? :)

Sniper

04.nov.2010 kl.15:36

hmm...om ikke annet så vil dette kanskje fungere som en advarsel til alle de som legger ut diverse bilder på nettet og som i ung alder drømmer om 15 minutes of fame.En dag har man kanskje lyst til å gjøre noe annet og da kan dette sette en effektiv stopper for alt.

Det er vel også den innfallsvinkelen du burde ha valgt på dette i stedet for " jeg er for sexy"-vinkelen.

M

04.nov.2010 kl.15:37

Lyser vell egentlig ikke politiskolestudent av denne bloggen heller. Hah, sexy å sexy.. er for mange deilige jenter der, så de hadde ikke plass til plastic-fantastiske deg.

04.nov.2010 kl.16:25

hmm: Hvordan har man dårlig dømmekraft ved å ville ha en viss bryststr.? Dette har ikke noe med dårlig dømmekraft å gjøre, bare personlige ønsker. Hvordan man vil se ut har ikke noe med skolen å gjøre.

ingrid ♥

04.nov.2010 kl.16:50

OH! dustete blogg, kjønner ikke at denne er på topplisten -.- ... bitch

Reggi

04.nov.2010 kl.17:05

Dette er bare altfor dumt!!

1. Sorry, men som nevnt tidligere er det flere jenter på PHS som er penere enn deg.

2. Det at du har vært avbildet på så drastiske måter er grunn nok til at hun ikke kommer inn, politiet er opptatt av at deres ansatte skal være respekterte og "skikkelige" mennesker. Glamourmodell-fortiden din gjør deg derfor ikke egnet som politidame.

3. At du i det hele tatt klarer å snu det hele på hodet å si "Jeg er for pen/sexy til å bli politi" viser desto bedre hvor lite egnet du er. Du kan åpenbart ikke ha mye mellom ørene, når du tror DET er grunnen.

‎4. "Det blir også vist til at Aschim skal være mistent/implisert i flere straffesaker." Selvom du ikke er dømt for noe kan dette ofte være nok til at en ikke får sikkerhetsklareringer som kreves i denne type jobber. Altså er det IKKE utseendet ditt (pent, eller ikke), som er grunnen til at du ikke kom inn.

caroline therese

04.nov.2010 kl.17:30

Først da jeg leste saken tenkte jeg at alle fortjener lik rett. Det at du er pen skal ikke ha noe å si, men når jeg klikket meg inn på bloggen din nå og det første jeg ser er nakenbilde av deg, da skjønner jeg JAGGU hvorfor du ikke kom inn på politiskolen! Slike bilder ødelegger dine sjangser for å komme inn på politiskolen akkurat på samme måte som bilder folk tar og legger på fb som ødelegger for fremtidige jobber og lignende. Hadde du virkelig ønsket å kommet inn på skolen hadde du nok ikke tatt slike bilder. Om du ikke forstår at disse bildene bl.a er grunnen til at du ikke kom inn så syns jeg du skal gå noen runder i deg selv altså. Lykke til videre og tenk deg bedre om neste gang!

Åse Kathrin

04.nov.2010 kl.18:03

Syns at saken har fått feil fokus fra starten av og mange av kommentarene på nettartikkelen også. Det handler ikke om man er glamourmodell eller ikke. Det handler ikke om hva man stemmer, det handler ikke om hvor man er fra, det handler ikke om hva man liker å gjøre på fritiden, om man kan Tegnsette eller ord delings feil!

De har fokusert på at du er for sexy til å være politi, men det er bullshit. Mange av kommentarene på artikkelen handler også om norsk karakter som også er irrelevant.

Derimot så syns jeg ikke du virker nok motivert til yrket. Samtidig mangler du nok også refleksjon over politirollen. Hvorfor er det så viktig for deg å bli politi? Er det fordi du har lyst? Er det fordi det er tøft? Husk at det sitter svært kompetente mennekser i den juryen - og de har gjort dette hundre ganger før. De vet hvilke spørsmål man skal stille så de ser hvem som har det som trengs. Hvis man har problemer med å svare hvorfor man vil bli politi og bare lirer ut et "Fordi jeg vil" så er det tydelig nok. Syns du ikke? Korriger meg om jeg tar feil, for jeg vil veldig gjerne vite akkurat hva du svarte når de spurte om hvorfor du vil bli politi. Ser også at mange andre lurer på det samme og du unngikk å svare på det spørsmålet. Om det er vanskelig å si hvorfor så er det et tydelig svar på spørsmålet om yrkesmotivasjon...?

Selvinnsikten mangler. Det er tydelig når jeg leser dine kommentarer. Du svarer og ytrer meninger når folk støtter deg, men når folk kommer med kritikk så er det vanskelig å ytre noe annet enn "Takk for kommentar." eller "Du får mene hva du vil". Dette er ting vi vet, det vi ikke vet er hva du mener og det er derfor vi spør deg.

Du har tydeligvis ikke nok selvinnsikt til å skjønne PHS vurdering. Som nevnt ovenfor, det er kompetente mennesker som tar folk inn. Det er et yrke og en utdanning som krever mye av en - da er det viktig å ta inn menesker som er motiverte, som virkelig vil dette av hele sitt hjerte, som ser og annerkjenner sine egne feil og mangler - og som ikke dropper ut etter den første psykiske knekken. (For det er en viktig faktor, det er kostbart når elever dropper ut etter tre måneder.)

Jeg går selv en utdanning der det var flere intervjuer og opptaksprøver. Det var vanskelig å komme inn. Jeg og en venn søkte sammen - han kom ikke inn og er nå bitter. Han liker å kaste skyld på juryen om at de ikke kan velge riktige mennesker og de har bedømt han feil. Han nekter å søke flere ganger fordi han er så sint og stoltheten er såret. Jeg forsøker å fortelle han at han kan lære av dette og se inn i seg selv om det ligger en sannhet i begrunnelsen. Er du for umoden? Er du helt klar over hvem du er? Er du klar for dette presset? Vil du satse 100%? Han svarer Ja. Men det er ikke et svar jeg vil ha på de spørsmålene, det er noe han må tenke over og være ærlig ovenfor seg selv.

Slik som jeg vil råde deg nå. Det hele handler om refleksjon og selvinnsikt - se over begrunnelsen og tenk over det de trekker frem. Ikke se på det som et angrep. Se på det som noe man kan lære av.

Hvis jeg vet at jeg kan være barnslig i konflikter så er det best å si det slik det er. Det viser en modenhet over det: jeg er klar over at jeg kan være barnslig, men jeg jobber hardt med å ikke være det!

Det kan virke som et dumt trekk først, men når et menneske kan trekke frem noe så negativt om seg selv så er det et enormt tegn på modenhet.

"Definisjon av selvinnsikt: evne til å gjenkjenne og forstå egne følelser" Det gjelder både positive og negative.

Jeg ber deg lese gjennom det jeg har skrevet en gang til før du svarer. Forsøk å lese det uten å bli sint og/eller bli likegyldig. Les, reflekter, ta innover deg og svar. Argumenter mot de punktene du mener jeg tar feil.

Lykke til med fremtiden!

Cristina Waldorf

04.nov.2010 kl.18:22

Grunnen til at du ikke ble politi var blant annet fordi du har vært utstyrt med voldsalarm tidligere og mangler selvinnsikt. Ikke sitt her og skrik som en annen fjortis om at du er for pen og sexy for politiyrket. Du er både pen og sexy - på de photoshoppede bildene dine. I virkeligheten har du et helt normalt utseende som vakler mellom en 2'er og en 3'er.

Dette viser jo bare at politiet hadde rett angående denne selvinnsikten din, i alle fall, og at du er ei riktig dramaqueen. Skjerpings.

Olav

04.nov.2010 kl.18:25

Du skriver at det at du jobber som autorisert sykepleier vil si at du hr plettfri vandel. Dette er feil! For å jobbe som helsepersonell kreves kun begrenset, ikke uttømmende politiattest.Altså kan du ha noe på "rullebladet" selv om du jobber som sykepleier.

Tanteskrue

04.nov.2010 kl.18:30

Skolen mener du ikke er egnet å grunn av yrkesmotivasjon, refleksjon om politirollen og selvinnsikt. Hvorfor tolker du det som at du er for pen? Hvor står dette? Ikke alle får akkurat den jobben de ønsker av forskjellige grunner, eller rett og slett fordi de ikke er egnet..... sånn er livet!

Brad Pittbull

04.nov.2010 kl.18:39

Hva sier man ikke for å komme i rampelyset ;)

Liinda

04.nov.2010 kl.18:59

Kjipt at det nettopp ble bevist det de sa om modenhet og selvinnsikt. Du motbeviser ikke det de sier da, akkurat..

Boo

04.nov.2010 kl.19:10

Huff, noen mennesker burde bli vernet mot seg selv........

Våkn opp.

04.nov.2010 kl.19:48

Politiet er ikke bare en vanlig jobb du kan søke på, det kreves at du er en ordentlig person med skikk og bra rykte. Du kan ikke forvente at folk tar deg seriøst når du slenger ut puppene og kler deg naken foran allmenheten, det at du er åpen om din kropp er en utmerket egenskap i modellbransjen, men i politiet så skal man helst ha på seg klærne. Stort sett så det ut som du ikke er moden nok for å jobbe i Politiet. Generelt det jeg synes ødelegger for deg er at du har kledd / kler deg naked foran allmenheten.

martehanne

04.nov.2010 kl.19:52

Hva skjer med å legge ut bilder av seg selv nesten naken'a? :O

Aldas

04.nov.2010 kl.21:11

Jeg har ingen ting imot deg som menneske. Jeg kjenner deg ikke, men jeg kan fortsatt uttale meg om deg basert på hvordan du legger frem deg selv, svarene du gir, og hvordan du formulerer deg.

Beklager, men du kommer ALDRI noen sinne til å bli politi. Og det har ingen verdens ting med at du er "for sexy". Kjære vene, du er ikke egnet grunnet din helhet. Som DU selv gir av deg selv den dag i dag, det handler null om din fortid. Du formulerer deg meget dårlig, og du virker forferdelig selvopptatt som gnåler om dette i media. Herregud, alle vet at de fysiske kravene kan trener opp til. Men det viktigste av alt som de vektlegger er jo PSYKEN! HELHETSVURDERING! Jeg forstår at du kan føl deg noe dømt da de ikke en gang lot deg ta opptakskravene.. Men av alle de tusen som søker, er det på denne måter de siler ut folk.

Herregud, til og med du må jo klare å forstå at denne "fordømmingen" må de jo gjøre. Tror du de har tid til å bli kjent med hvert eneste jævla menneske som søker? NEI! De lager seg ett første inntrykk, og DU SUGDE!

Jesus christ, get over it! Du gjør deg selv til latter.

Gjør deg selv og alle oss en tjeneste, og finn deg noe annet å bruke energi på. Kle av deg klærne feks? Vi vet du er flink til det i hvertfall :)

Jenni Marie

04.nov.2010 kl.21:51

Du kunne fått jobb som fugleskremsel da. Det er jo et slags politi.

04.nov.2010 kl.22:46

Hvordan kan du si at du er for sexy for politiet?

Det er faktisk mange sexy jenter som er politistudenter og politi. Still deg utenfor porten ved PHS en morgen litt før åtte, da kommer studentene inn, så da skal du se de pene jentene som går inn der.

Og du skal vite det at alle som søker blir googla og lett opp på steder som facebook og konfrontert med hva som ligger ute på en der. Dette skjer med ABSOLUTT ALLE og ikke bare deg. De skal se hvordan du reagerer på det, se hvordan du takler en stressende og uventa situasjon. De har ikke lang tid på hver søker, så de må gå på førsteinntrykket, og sånn er det. De vet at folk er nervøse, men å bli furt for at fortiden blir slengt rundt er ikke helt greit når alle som søker der opplever dette. De skal prøve å psyke folk ut, og ikke alle lar seg psyke ut.

Ellers stod det i papirutgaven av dagbladet at du var mistenkt i flere straffesaker, og derfor ikke skikket. Da får du heller vente til du er klarert ut av saken(e) dersom du vil inn, de kan ikke ta deg inn og vente og se om du kanskje blir dømt og da bli nødt til å kaste deg ut av skolen.

Du hadde også bare 40,1 studiepoeng, ikke veldig høyt, men søtt det altså. Du kommer ikke inn med så lavt tall, kjære deg.

Det er mange som søker 2 og 3 og noen ganger opptil 5 ganger før de kommer inn på PHS, så at du ikke kom inn på første forsøk er faktisk ingen menneskerett. Hadde du søkt igjen neste år, i stedet for å gå til media og syte, så kanskje du hadde kommet inn.

Dette ser mer ut som et PR-stunt, men det får kanskje fart på glamour-modell karrieren..

Gunnar

05.nov.2010 kl.04:36

Hei. Jeg beklager å måtte si det, men etter å ha kikket på brøkdeler av bloggen din så var det lett for meg å komme til samme konklusjon som opptaksnemda.

Du er dessverre ikke skikket til å bli politi. Idiotiske bilder, teite kommentarer, dårlig språk (på tide å lære seg forskjellen på og / å), fokus på fullstendig uviktige ting her i livet som silikonpupper, pålimte negler, brunkrem, bleket hår og alt for mye sminke for å dekke over den urene solariumsdestruerte huden din.

Du skriver at man ikke burde bli dømt pga fortiden sin, realiteten er at det blir man. Evig eies kun ett dårlig rykte. Man kan ikke gjøre hva man vil uten å tenkte seg om for så å forvente at fortiden skal slettes. Glamourmodeller har etter min mening generellt sett feil fokus på livet og livets realiter og tiltrekker seg / blir lett tiltrukket av bolehuer som han du var på ferie med i 2008.

Å bruke doping vitner om dårlig dømmekraft, det handler om å ta de lette snarveiene her i livet uten å evne til å tenke konseknvenser. Å være sammen med ett bolehue er ikke spesielt smart det heller. Humørsvigninger, depresjon, dårlig selvtillit og aggresjon. Du ville ha utvist god dømmekraft dersom du fra starten av hadde holdt deg unna slike miljøer som bortsett fra selve dopingen florerer med narkotika og annen kriminell virksomhet.

Om du har vært anmeldt i straffesaker som ikke har resultert i bøter eller domfellelse, så har det sammen med din omgangskrets, livsstil, selvinnsikt og total mangel på ydmykhet ovenfor de som er satt til å skille klinten fra hveten ført deg dit saken din står akkurat nuh.

At advokat Elden sier at politiskolens behandling av deg er uprofesjonell er bare noe han er nødt for å si fordi han har vært betalt av deg.

Jeg beklager å måtte si det men du har ved måten du har valgt å leve ditt liv, gjort det veldig enkelt for opptaksnemda å komme til et solid og korrekt avslag.

Anonym

05.nov.2010 kl.09:47

Herregud, skjønner du ikke hvorfor du ikke fikk bli politi? For sexy, spar meg. Det er en unnskyldning du bruker for at folk ikke skal skjønne at du egentlig er stokk dum!! TENK DEG OM!

Rico

05.nov.2010 kl.10:45

Largest german newspaper printed your story published in Dagbladet too.
Also available in their online version.
http://www.bild.de/BILD/news/2010/11/05/sexy-polizistin/model-ist-zu-erotisch-fuer-die-polizei.html

Jenni Marie

05.nov.2010 kl.11:09

Og du sammenligner deg med Mette-Marit? Tror vel neppe Mette-Marit hadde vært norges kronprinsesse om det hadde florert av nakenbilder av henne på nettet. Et googlesøk på navnet ditt, og det dukker stort sett bare bilder av deg halvnaken med et ekkelt "kom å ta meg" blikk.

Mette-Marit gikk heller ikke ut i media og sa at hun var nymfoman, hun gnålte heller ikke om at hun ikke fikk med seg dildoen sin på Robinsonøya. Hadde hun gjort noen av disse tingene så hadde hun ikke vært norges kronprinsesse idag.

Sammenligningen din faller på steingrunn.

Ta heller ansvar for dine handlinger, innse at du sjøl velger hvordan du vil framstå, og hvordan du vil oppfattes. Det hjelper ikke mye at du egentlig kanskje er både snill, søt og smart når du bare framstiller deg som en dum, overkåt nymfoman med et usedvanlig stort eksponeringsbehov.

Jeg personlig skjønner ikke, IKKE at noen i det hele tatt vil framstå på den måten du gjør. Det er kvinnefiendtlig.

Ida

05.nov.2010 kl.11:13

HAHAH, noen mennesker (les: deg selv) burde vært vernet mot seg selv.

Line

05.nov.2010 kl.11:24

Mange som mister jobbene sine på grunn av valgene man tar !

Du har tatt et valg, lev med konsekvensene....

Thorvald

05.nov.2010 kl.11:30

Er jammen glad jeg slipper å se deg som politi. Ikke kan du skrive og ikke kan du uttale deg. Du høres ut som det du ser ut som, et nek. Du er ikke for sexy for politiet, du er for teit. Det er mange kvinner i politiet som er langt mer sexy enn deg og som i tillegg har noe mer å fare med.

Linda-Crossfrua

05.nov.2010 kl.13:16

Hva gjør man ikke for å komme i avisa??...

All PR er bra PR??? Eller...?

Sandra

05.nov.2010 kl.13:50

Hei!

Må bare si at, går det virkelig ann å bli dummere? DU må jo skjønne at du ikke har noe du skal i politiet når du har valgt veien som glam modell eller hva jeg skal si.. Politiet skal være trygt og de skal ha tillit. DU har 0 tillit når du har lagt naken bilder og diverse ut og latt deg fotografere så lett kledd. Skjønner du ikke at du KUN driter deg ut ved å stille til dagbladet? Herregud, norge ler av deg. Snakket om deg på jobb idag, jeg jobber på et juristkontor, og de bare flirer. Få opp øya.

Robert Konnerud

05.nov.2010 kl.13:52

I Dagbladet kan man lese:

"Noen uker senere fikk hun et avslag. Det begrunnes blant annet med «Yrkesmotivasjon, refleksjon om politirollen og selvinnsikt».

I tillegg gjentas at hun ikke har tilstrekkelig høy studiepoengsum."

Og så prestererer du å løpe til Dagbladet og skrike at "jeg er for sexy og pen til å bli politi"???? Denne handlingen er jo bare med på å begrunne hvorfor du fikk avslag:

Mangel på yrkesmotivasjon, mangel på refleksjon om politirollen samt mangel på selvinnsikt.... Dersom du virkelig var motivert for studier på PHS ville du ha akseptert avslaget, og gjort ALT DU KUNNE for å endre din tvilsomme livsstil, slik at du hadde fått en ny mulighet neste gang det var opptak. Ved å løpe til tabloidpressen har du virkelig brent alle broer - det vitner ikke akkurat om noen som er motivert for en yrkeskarriere som politikvinne!

Og - unnskyld meg - men det er da utrolig pinlig å fortelle hele Norge at opptaksnemda konkluderer med at du har manglende refleksjonsevne, manglende selvinnsikt og for få studiepoeng til å komme inn på utdanningen? Men nei da - som det pr-kåte trollet du er så vil du heller få kastet absolutt alle klærne, utenom stilettene, i tabloidene enda en gang.

Det hjelper forøvrig ikke at du har omgang med kriminelle mennesker, at du er aktivist i organisasjoner som bedriver ulovlige demonstrasjoner eller at du selv har fortalt samtlige tabloider om dine spiseforstyrrelser, at du har holdt på å bli tvangsinnlagt og at nakenbilder av deg florerer på nettet. Høres langt i fra ut som et stabilt menneske og jeg er svært lettet over at ikke slike som deg skal få ansvaret for Norges trygghet og sikkerhet!!

Raptor Jesus

05.nov.2010 kl.14:52

Jeg har ikke ord. Du må være en av de mest idiotiske kvinnene jeg noensinne har hørt om.

Du skryter av deg selv og sier at "Åh, jeg er jo såååå pen og sexy og veltrent, da burde jo jeg bli politi!"

Politi krever intelligense, refleksjon og selvinnsikt.

Kvaliteter som du mangler fullstendig.

Camilla

05.nov.2010 kl.16:17

Kjære medlesere,

KAN noen fortelle meg hvorfor det kun står Cathrines versjon i avisa? Hvor hun forklarer hvor "utsatt" hun er og "nå er jeg lei meg nå"? Hvorfor får vi ikke en forklaring fra PHS eller noe andre som har deltatt i avgjørelsen/saken? Jeg synes dette er det rareste av alt, det eneste vi får er Cathrines forklaring av brev fra PHS, og det var det. Det kaller jeg rett og slett ulogisk strategi og dagsordenfunksjon i en avis.

Beklager å måtte si det, det er helt ok at du er en glamourmodell, men du kan ikke komme med at du er for pen for yrket, når dette handler om ren selvinnsikt noe som du helt klart mangler, i og med at du er så usikker på deg selv at du går til en avis med noe som egentlig ikke burde vært en sak/nyhet for Oslos befolkning, refleksjon og kompetanse. Dette er et svært tøft yrke, hvor du møter hindringer hele tiden, og du vil komme i kontakt med mennesker i forskjellige ustabile psykiske situasjoner, og jeg TVILER på at de vil respektere deg, etter utallige dårlige PR-stunt. De skriver jo i brevet at du rett og slett ikke har de kvalifikasjoner som er egnet for yrket. Irriterer meg at du tror du kan finne trøst blant oss andre med dette her, og heller ikke komme sterkere tilbake, hvor du har arbeidet mer med psyken din, og andres. Du skjønner det, at det er flott at du har bestått testene, men den egentlige testen var din psyke, noe de ikke fant overbevisende og god nok ved nåværende tidspunkt. Og du sier "de var ute etter å ta meg", nei Cathrine, de var ute etter et godt forbilde, og en person som takler det som foregår i yrket både fysisk og psykisk. Dette er definitivt et yrke for mennesker med vett i skolten, og ikke et yrke for en stakkarslig sytende ung jente som løper rundt med pupper på størelse med fjell. En dytt i puppen, og jeg kan vedde på at du sier opp på dagen!

Det verste er at jeg tror at 99,9 % av alle som leser disse kommentarene, er helt enig med min mening. Ærlig talt Cathrine, det var flaut å slå opp daglbadet.

Takk for meg

Camilla

05.nov.2010 kl.16:21

i dagbladet*

Nettie-bli gjerne min venn :-)

05.nov.2010 kl.17:23

Syns du skal fortsette å gjøre det du gjør jeg.

Alle har rett til sine meninger, men at du ikke får jobbe i politiet pga blandt annet at du har denne bloggen og har div prosjekter ved siden av, syns jeg blir for dumt. Du kan likevel gjøre en god jobb i politiet..deres tap!

oda

05.nov.2010 kl.17:34

Nettie-bli gjerne min venn :-) :

Er du like dum?

"men at du ikke får jobbe i politiet pga blandt annet at du har denne bloggen og har div prosjekter ved siden av, syns jeg blir for dumt" -

Tror du at dette virkelig var grunnen til at hun ikke ble politi? Dama er ikke egnet for fem flate øre pga sin tragiske intelligens.. Herreguud haha.. 99% av norges befolkning ser dette.. De som sier imot er enten venner og synes synd på henne, eller like dumme puppemodeller selv (som tror de er pene, når de egentlig ikke ser ut)

Signe

05.nov.2010 kl.18:58

Så bra at du er kommet opp på topplisten da :D

RadioGlobus

05.nov.2010 kl.23:30

Wow... :) :)

Skulle gjerne da blitt arrestert.. :) - Og blitt kriminell, kanskje :O :S :)

anonym

05.nov.2010 kl.23:53

du er heilt pervo!!!!!!!!!!

Frøken Connie Klæboe

06.nov.2010 kl.00:19

Det må jeg si Cathrine,,

Trodde norge var landet der vi hadde yttringdfrihet! Stå på vidrere!

Anita

06.nov.2010 kl.10:28

Du er klar over at politiet også legger vekt på personlige kvalifikasjoner ved opptaket? De ønsker dedikerte og oppegående mennesker som gjør en god figur utad og som har psyke nok til å takle presset som politibetjenter er utsatt for hver dag. De fleste jeg kjenner som har søkt seg inn på PHS har både tidligere utdannelse, gode fysiske ferdigheter, erfaring med arbeid med ulike mennesker og plettfri vandel, men har måttet søke både to og tre ganger før de kom inn likevel. Det er ganske vanlig at man blir luket ut i første søkerunde. Det er også vanlig at de trekker frem ting fra fortiden din, familiemedlemmer og folk i vennekretsen din under intervjuet, nettopp for å se hvordan du reagerer på å bli konfrontert med det. At du velger å gå til avisene og klage over at du er "for pen for PHS" sier vel nok om deg til at inntakskontoret i hvertfall nå er sikre på at de tok en riktig avgjørelse. Jeg vet at det gjør vondt å ikke få til alt man vil på første forsøk, men når man har tatt dumme valg i fortiden så må man faktisk stå inne for dem og leve med dem i fremtiden. Dette gjelder alle. Jeg tviler ikke på at du er en god sykepleier, men det kreves faktisk litt andre egenskaper av en politibetjent, blant annet myndighet og autoritet. Dersom du tar deg så nær av slengbemerkninger om ditt utseende og din fortid så kan du faktisk ikke jobbe i politiet, for hva tror du ikke de får slengt etter seg daglig? Tenk deg om før du går til media med slike ting, det kan faktisk hende at du ikke er perfekt du heller... En ting er janteloven, en annen ting er realiteten. Og dessuten, bare som en tilleggsbemerkning; å ikke kunne skille mellom å og og er ikke et godt tegn på dine såkalt strålende norskkunnskaper... Jeg bare nevner det.

Ane

06.nov.2010 kl.20:02

Jeg ser frustrasjonen din her, men jeg ser også politiets side av saken. Er jo ikke akkurat genialt å ha en fortid som lettkledd/nakenmodell. Ser for meg at respekten du kommer til å få når du skal f.eks bryte opp en slåsskamp utenfor ett utested eller hente inn kriminelle mennekser, er lik null. Å smøre sin nakene kropp utover alle landets "manneblader", er noe man bør tenke over to ganger før man gjør det, nettopp med tanke på fremtidige ønskelige yrker. Folk som jobber under politiets tjeneste er respekterte mennekser, og jeg vil tro at en slik respekt krever at man ikke har vist "pupper og stell" for hele Norges befolkning. Det at du går til media og sier at du er for sexy for yrket, gjør det ikke noe bedre...

anonyme gutt onge

07.nov.2010 kl.19:43

jeg elsker deg not du er den mest idiotiske stygente mest pervoe eg veit om.

Folk som jobber under politiets tjeneste er respekterte mennekser, og jeg vil tro at en slik respekt krever at man ikke har vist "pupper og stell" for hele Norges befolkning. Det at du går til media og sier at du er for sexy for yrket, gjør det ikke noe bedre...

Du er ret og slet et motbydeli kvinne. Når skal du egentli vise deg splite pine nken da? styging jeg er ein gut på 12 år i norge og mange barn og folk jeg kjener synest du er skumel man vet jo ikkje nor du kan volta oss med se%. helsing lille meg

Anders

09.nov.2010 kl.17:03

Hehe Du må vara den dummaste person ever... Inte hade du klarat av att vara polis precis lika lite som du klarade av att vara i form till Grand Prix ifjor! Du tror allt är ett skämt och är endast media kåt, dum blondin som ingen tar seriöst! Men att du försöker få andra att framstå som att de gjort fel är bara tight av dig! Du kan hålla dig till att vara dum blondin vilket du gör ett bra jobb må jag si! :)

camilla

10.nov.2010 kl.13:09

Stå på cathrine :-)

bjorn84

10.nov.2010 kl.20:07

Fantastisk at det går an å bli utestengt fra politiet, fordi du er utrolig pen, og har lagt ut noen flotte bilder av deg selv på nettet.!!

Heia Norge :/

hmm

18.nov.2010 kl.15:31

"Fantastisk at det går an å bli utestengt fra politiet, fordi du er utrolig pen, og har lagt ut noen flotte bilder av deg selv på nettet.!!"
Det er ingen som har blitt det.
Skjerp deg.

Skriv en ny kommentar

hits